Pages

Miss Marple majd megoldja

2009. október 9., péntek


Agatha Christie: Egy marék rozs

kiolvastam: 2009. október 9.


" A lány, aki szemmel láthatóan nagyon kelletlenül, sőt húzódozva lépett be, nem volt vonzó jelenség. Lerítt róla a rémület, és annak ellenére, hogy takaros, pezsgőszínű köpenyt hordott, valahogy mégis sikerült az ápolatlanság benyomását keltenie.
Esdeklő pillantást vetett Neele felügyelőre, és kérdésre sem várva kijelentette:
- Nem én voltam. Én nem csináltam semmit! Én nem is tudok semmiről!
- Jól van, jól van - csillapította nyájasan Neele. A hangja mintha megváltozott volna. Sokkal kedélyesebben és egy árnyalattal közönségesebben zengett, mint az imént. Meg akarta nyugtatni ezt a Gladys nevezetű riadt nyulat.
- Üljön csak le- bíztatta. -Szeretnék a mai reggeliről hallani.
- Én nem csináltam semmit!
- Maga terített a reggelihez, nem?
- Igen, azt igen. - Még ennyit is csak kelletlenül ismert el. Lerítt róla a bűntudat és a rémület, de Neele felügyelő jócskán hozzászokott az efféle tanúkhoz. Kedélyesen folytatta hát; igyekezett minél jobban megnyugtatni Gladyst, és türelmesen kérdezgette: Ki jött le elsőnek reggelizni? És ki volt a következő?"

Fülszöveg:

Rex Fortescue-t a nagystílű üzletembert senki sem szerette, sőt: sokan legszívesebben eltették volna láb alól. Olyan sokan, hogy amikor egy nap a közutálatnak örvendő férfiú valóban mérgezés áldozata lesz, a rendőrséget a gyanúsítottak tömege valósággal megbénítja. Szerencsére azonban segítségükre siet a bájos, rózsás arcú, ősz hajú falusi vénkisasszony, Miss Marple, és így aztán mégiscsak horogra akad a valódi tettes.

Értékelés:

Töredelmesen bevallom, még sose olvastam Agatha Christie -t. Pedig annyian dícsérték a baráti körömben. Egyszer régen meg is próbálkoztam vele, de csak 20 oldalig jutottam. Akkor nem tetszett. Unalmasnak találtam, valahogy pörgőbb cselekményre számítottam. Most ismét úgy hozta a sors, hogy a kezembe akadt egy könyve és ezt viszont nagy élvezettel olvastam itthon, a buszon, a parkban, mindenhol. Nem tudtam letenni. Lehet, hogy anno nem jó könyvvel kezdtem a viszonyomat a krimikirálynővel.

Na, de ez a könyv meglepően jó választásnak bizonyult. (vagy csak én változtam azóta) Végig fent tudta tartani az érdeklődésem, és végig találgattam hogy vajon ki is lehet a gyilkos (megjegyzem, a valódi gyilkos is a gyanúsítottaim listáján volt. Büszke vagyok magamra) Az az igazság, hogy nem nagyon szeretnék írni erről a könyvről, nehogy véletlenül is lelőjjem a poént vagy csak véletlenül utaljak rá. Annyit mondhatok, hogy tényleg egy nagyszerű krimivel volt dolgom!

Összegzés:

Szóval, tetszett! Nagyon izgalmas volt, és úgy döntöttem nem ez lesz az utolsó Agatha Christie könyvem. Lehet, hogy új emberrel bővült a rajongótábor? Hát, ezt majd meglátjuk. Mindenesetre már látok rá esélyt. Az értékelésemben ez a regény 10 pontot kap! Aki még nem olvasott Agatha Christie-t, annak nagyon ajánlom ezt a könyvet, ez szerintem egy jó felvezetés az írónő életművéhez.

Nincsenek megjegyzések:

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS