Pages

Csökkentsd a várólistádat - 2017

2016. december 31., szombat

ITT tudsz jelentkezni





Huh, már nagyon régen jelentkeztem bármiféle kihívásra. Ha jól emlékszem, Lobo játékán még a legelső évben részt vettem, de már nem emlékszem a végeredményre. Valószínűleg csúfos kudarcot vallottam, ahogy az mindenféle tervezgetésnél nálam lenni szokott. De! Hiszem, hogy ez új év más lesz, és tökre tartani fogom magamat az elhatározásaimhoz meg minden, úgyhogy teljes magabiztossággal nekivágok ennek a kihívásnak. 
Tegnap este osztottam, szoroztam, pakoltam és válogattam, míg végül sikerült kiválasztanom 12 könyvet, amiket mindenféleképp el szeretnék olvasni jövőre. Igyekeztem minél változatosabb könyveket összeválogatni, no és persze olyanokat, amik folyton a legközelebb-eskü-ezt-fogom-olvasni kategóriába estek, de valamiért sose kerültek sorra. A listát fel is jegyeztem a noteszomba is, mindenféle rajzzal kidekoráltam és már csak arra várok, hogy pipálhassam a teljesítetteket. Ám mivel blogom is van meg amúgy is ez egy online játék, így ide is felvésem azt a bizonyos, bűvös Tizenkettőt. Tádám, és íme:


  1. David Benioff: Tolvajok tele
  2. Khaled Hosseini: Papírsárkányok
  3. Edward Kelsey Moore: Szikomorfán születtem
  4. Szerb Antal: Utas és holdvilág
  5. Pierce Brown: Vörös lázadás
  6. Markus Zusak: A könyvtolvaj
  7. Gerald Durrell: Családom és egyéb állatfajták
  8. Charles Dickens: Ódon ritkaságok boltja
  9. Harper Lee: Menj, állíts őrt!
  10. J. K. Rowling: Átmeneti üresedés
  11. Agatha Christie: A titokzatos stylesi eset
  12. Douglas Adams: Dirk Gently holisztikus nyomozóirodája

Persze, azért csináltam alternatív listát is, mert hallgatok a tapasztaltabbakra. Meg egyébként is úgy vagyok, minél több lábon állunk, annál jobb. Szóval, az alternatív listám:

  1. Ben Aaronovitch: London folyói
  2. Monika Fagerhölm: Az amerikai lány
  3. Nyáry Krisztián: Merész magyarok
  4. Kenneth Graham: Szél lengeti a fűzfákat
  5. Jonathan Stroud: The Whispering Skull - Lockwood & Co. II.
  6. Gail Carriger: Changeless - Változatlan
 Akkor hajrá mindenkinek!

9 megjegyzés:

Amadea írta...

Hajrá, 2017 a pipák és a book journal (mutatsz róla képet?) éve lesz, sikerülni fog a VCs! Nekem az jött be, ha változatosan állítom össze a listát, szerintem a tiéd eléggé az.
Az Ódon ritkaságok nem kicsit uralja az összképet, nekem is megvan, de nem tudom, elolvasom-e valaha.
A Szikomorfa, az Utas és holdvilág, a Durrell (már kétszer olvastam) és az Átmeneti üresedés nagyon jók, bár utóbbi kicsit a földbe tudja lapogatni az embert. A könyvtolvajt is szerettem a maga idején, most nem tudom, mit mondanék rá.

Nikkincs írta...

Meglesz ez a 2017-es teljesítés, hiszen remek az alap 12-esed. Többet is olvastam közülük és nagyon szerettem azokat (Tolvajok tele, Papírsárkányok, Szikomorfán...), úgyhogy hajrá és milyen szuper lehet már ez a book journal! :)

Heloise írta...

Köszönöm Hölgyek a bizalmat :) Én rajta leszek az ügyön, hogy sikerüljön. :)

@Amadea: igen, az Ódon ritkaságok boltján sokáig gondolkodtam, hogy bemerjem-e vállalni, de már november végén majdnem elkezdtem, csak aztán visszatorpantam. De őt igyekszem az év elején valahogy letudni, februárban van egyébként is Dickens bácsi szülinapja, általában olyankor szoktam tőle olvasni - vagy akörül. :)
Igen, az Átmeneti üresedést ezért halasztottam mindig is, mert félek ettől a lapogatástól, de most már a kíváncsiságom erősebb. :)

@Nikkincs: A Tolvajok tele meg a Szikomorfán születtem pont miattad került be a listába, úgy biztattál mindig, hogy olvassam őket :) Úgyhogy most már részemről tényleg nincs több halogatás, jövőre sorra kerülnek :)

Oh, na majd a Book Journalről csinálok egy bemutató posztot akkor nem sokára! :)

Amadea írta...

Nekem monstrum-fóbiám van, és hát ha valaki, akkor Dickens sportot űzött az óriási könyvek gyártásából.:)
Az Átmeneti üresedés az általam olvasott falhozvágósak közül még nem is annyira brutális. A Beszélnünk kell Kevinről-től messze elmarad.:)
Várható volt, hogy a könyvmolyok teljesen lázba jönnek egy book journaltól.:))

Heloise írta...

Nekem a Szép remények tartja bennem a lelket vele kapcsolatban, azt nagyon szerettem anno olvasni :)
A Beszélnünk kell Kevinről -t képzeld, elkezdtem olvasni még novemberben, de aztán félbemaradt. Vagyis nem is félbe, mert kb. az 50. oldalig jutottam, de jaj... hát igen. Majd egyszer újra nekifutok.

PuPilla írta...

Jó lista, és tényleg szuper, hogy van két közös! De a két közösön túl csomó nagyon jó könyv, amiket imádtam! Pl. A könyvtolvaj kedvencem lett (no pressure :D), Durrell is, és a Papírsárkányok is nagyon jó! Meg persze az Átmeneti üresedés! Remek, akármennyire pofoz is.
Kevin: Az első 100-120 oldal baromi nehezen csúszik, ha esetleg ezt érezted, ne ijedj meg, megéri folytatni azért, nagyon sok érzelmet fog kiváltani, és rengeteg minden történik még lelki szinten benne a későbbiekben.
Hajrá a teljesítéshez, remélem Dickens is lecsúszik majd! :)

Heloise írta...

@PuPilla: Ó, szuper ez a biztatás, egyre jobban érzem, hogy tényleg jókat választottam és sikerülni fog! :)A Papírsárkányok konkrétan miattad került fel, annyira megmaradt bennem a posztod, hogy mennyire tetszett neked. :)
Áh, nem is az, hogy nehezen csúszott - jó, mondjuk nem volt sok ingerenciám még folytatni -, hanem nem is tudom... amiket ott írt, engem már az is megviselt néha. De lehet, extra érzékeny voltam akkor. De nem adom fel, adok még neki esélyt, mert amúgy érdekesnek tűnt meg tetszett is a stílus, plusz tudom, mennyien szeretitek. Szóval, ez még nem a végső búcsú volt tőle, csak egy kisebb-nagyobb szünet inkább. (most meg is hosszabbítottam gyors a könyvtárban :D)

PuPilla írta...

Nahát, tényleg miattam? :))) Dejó! Remélem szeretni fogod! Azért nem könnyű olvasmány, sok benne a sötétség is, de jól ír Hosseini, és tetszett a folytonosság, amit a történet elkanyarításával adott.
Megértem, ha megviselt, Eva nem egy könnyű elbeszélő. Azonosulni se könnyű, de úgy egyáltalán hallgatni se. Viszont fordul azért később, és bámulatos azért mindenféle lemeztelenedés, ami a karakterek lelkivilágát illeti.

Amadea írta...

Hát, a Kevin nem azért jó könyv, mert izgalmas, szimpatikusak a szereplők, vagy általa döbbensz rá, hogy szép az élet. Nagyon sűrű, sokrétű, rengeteg árnyalattal, és igazán tabudöntögető. Hasonló okokból kerülgetem évek óta az Ennyit erről-t.:)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS