Pages

#október

2017. október 31., kedd

Az októberem tele volt könyvekkel, tervekkel és megvalósításokkal, és én ezt igazán élveztem. Az október és köztem csakugyan lehet valami, hiszen ekkor érzem magam a leginkább elememben. Boldog vagyok és elégedett, még akkor is, ha beárnyékolja éppen valami a hétköznapjaimat; az ősz ekkor a legszebb szerintem, szeretem ezeket az utolsó melengető sugarakat és a színeket, a fényeket, az óraátállítást ( :D ) . Lehetne mondjuk egész évben október vagy ilyesmi - ez jutott most eszembe az utolsó napján. Ahogy Anne Shirley is mondta: "I'm so glad I live in a world where there are Octobers." És én ezzel totálisan egyet tudok érteni. 
De nézzük inkább, hogy alakultak nálam a dolgok októberben könyves fronton. Mielőtt a beszerzésekre térnék, elárulom, hogy totális könyvvásárlási lázban égtem. Itt egy megjelenés, meg ott egy megjelenés, még az is érdekel, meg amaz is, erre vártam egész évben vagy az utóbbi két hónapban... - kábé ezek a gondolatok cikáztak a fejemben egész októberben, meg persze az, hogy hogy fogja ezt a pénztárcám kigazdálkodni magának. Mivel nem nyertem meg a lottó ötöst, így végül - az elképzelésemhez és a vágyaimhoz képest - egészen szolidan zártam ezt a hónapot, és sok könyv átkerült inkább következő havi beszerzésnek (bár novemberben is lesz szép számmal engem érdeklő dolog megint, de mindegy...) vagy majd uborkaszezonos kategóriának. 



Anita Diamant: A vörös sátor - ezt a könyvtárunk online kvízjátékában nyertem. Nagyon vicces volt, mert a határidő utolsó napján töltöttem ki a kvízt egy hosszas kórházi várakozás alkalmával, hogy lefoglaljam magam. A szerencsétlen játékosok nyugalmával töltöttem ki, és aztán gyorsan el is felejtettem a dolgot. Aztán pár hét múlva jött az e-mail, hogy nyertem - abban a minutumban át is szaladtam az információs pulthoz (mivel egy épületben vagyunk, ez kábé 20 másodperc volt :D ). A könyvtárosok meg is lepődtek a gyorsaságon meg hogy a "könyvesboltos lány" nyert. Én választhattam ki, hogy melyik könyvet viszem haza magammal, és rögtön eszembe jutott Nikkincs posztja a könyvről, így végül ezt választottam. 
És szeretném azt is megjegyezni, hogy ebben az évben kétszer annyit* nyertem, mint egész eddigi életemben valaha. Lehet most kezdődött el a szerencseszériám? 

V. E. Schwab: Gyülekező árnyak - jaj, ezt a megjelenést annyira, de annyira vártam. Még egy telefonos emlékeztetőt is csináltam a megjelenés napjára magamnak, hogy már aznap berendelhessem magunkhoz a boltba. Már amúgy elkezdtem olvasni, de még nagyon az elején vagyok, remélem, a hétvégén majd jobban nekieshetek végre. 

Fredrik Backman: Mi vagyunk a medvék - ez nem volt kérdés. Backman, szóval egyértelmű, hogy #mostazonnalkell.

Lauren Fern Watt: Egy kutya bakancslistája - ez a Book-A-Sloth-Clubos mintadoboz meglepetéskönyve volt. Érdekel amúgy a téma miatt (anno a Marley meg én című regényt nagyon szerettem), szóval egyszer biztosan sorra fog nálam kerülni. 

Shaun Tan: The Arrival - az októberi beszerzéseim legnagyobb büszkesége, amit már évek óta vágytam megvenni, és végre az enyém lett. Valószínű az október és a magas endorfin szintem az oka annak, hogy megengedtem magamnak ezt a cseppet sem olcsó vásárlást.  Így most legalább két plusz könyvre nem jutott pénz, de fene bánja. Ez az októberem ajándéka.

A blogon ebben a hónapban kilenc poszt született, ami jól mutatja, magamhoz képest mennyire zsizsegős hangulatban voltam. Valahogy most sikerült még az időmet is beosztanom (pedig rengeteg IRL programom volt emellett), és sikerült leülnöm a gép elé is pötyögni. Olvasni is többet olvastam most, mint a havi átlagom szokott lenni: hat könyvet sikerült most magamévá tennem, és ezek közül már ötről írtam is bejegyzést, az utolsó piszkozata pedig már nagyjából kész is van. A szobalány, Papírsárkányok és a The Fox and the Star című kötetek a legemlékezetesebbek számomra. A Holttest a fürdőkádban és a Kokoschka babája is egész jó volt, egyedül a Harry August csodálatos élete okozott némi csalódást.
A várólistacsökkentéssel még mindig jól haladok: a Hosseini könyv például onnan volt, és a jelenleg olvasott Átmeneti üresedés is egy újabb pipa lesz majd a listán. A Goodreadses 50 könyves célkitűzésemnél éppen 42-nél járok, és a Galaxis útikalauz óta tudom, hogy ez mennyire tökéletes szám is. Konkrét könyves terveim is vannak novemberre, de leginkább a várólistacsökkentésre szeretnék most elsősorban ráfeküdni, hogy lehetőleg decemberre már csak egy vékonyka Agatha Christie maradjon. Azt már látom, hogy az alternatív listámról kénytelen leszek még választani, mert a Dickens könyvhöz most nincs hangulatom - lehet decemberben majd lesz amúgy, de azért inkább biztosra szeretnék menni. Nem akarok az utolsó hónapban kapkodni. 

És akkor jöjjön a november, reméljük, azért ő is jó lesz. :) A terveim megvannak hozzá!

Többiek és az október:


*ebben az évben kétszer nyertem.

7 megjegyzés:

PuPilla írta...

Gratulálok a nyereményhez! :) (remélem a kórházi várakozással kapcsolatosan minden oké, és jól vagy/jól vagytok!)

Így, hogy a Book a Sloth, meg a nyereménykönyv is azért csak extra, nem is olyan sok a beszerzésed, sőt. :)
Olyan jó hangulatú lett ez a poszt, tényleg látszik, hogy nagyon elemedben vagy októberben, és hogy ez a te hónapod! :)
Húúú, az Átmeneti üresedésről nagyon várom a véleményed!
Nekem a november az elmaradt recikről plusz a vcs-ről fog szólni, hogy decemberre nekem is inkább csak két rövidke maradjon (van nekem is AC, meg Jacqueline Wilsonok, azok véknyak. :)) Hajrá nekünk!

theodora írta...

Gratu a nyereményedhez, erre a könyvre én is kíváncsi vagyok Nikkincs posztja óta :D Amúgy nekem is volt a hónapban egy ilyen nyereményem, amire az esélytelenek nyugalmával jelentkeztem - Instagramon bookline bögrét és noteszt nyertem :D

Az október tényleg egy jó hónap, nekem is elég pozitív élményeim vannak róla, jó volt olvasni a bejegyzésedet, tényleg átjött a lelkesedésed :)))
Hajrá a novemberi tervekhez!

Nikkincs írta...

Nagyon örülök, hogy nyertél és megdobbant a szívem A vörös sátor láttán, remélem, maradandó élményt kapsz majd tőle :)
Egész októberben Anne Shirley idézete járt a fejemben - pont így érzek én is az októberrel kapcsolatban. Egyre szebb színeket öltenek a fák, vannak már ugyan hideg reggelek, meg esett sokat az eső is, de én még ezt is imádom benne. Jókat lehet olvasni, sokat teázni, szóval egyértelműen szuper dolog az ősz :)
A BaSC által küldött könyvre nagyon kíváncsi vagyok, de én eléggé tartok tőle volt kutyás gazdiként, érzelmileg nem lenne könnyű olvasni.
Kívánom, hogy jól haladj a vcs-vel és a novembered is legalább ilyen jól sikerüljön majd!

Nita írta...

Gratula a nyereményhez! :)
A Gyülekező árnyakat én is megvettem, az Arrivalt pedig még régebben "olvastam", annyira csodaszép!

Heloise írta...

@PuPilla: Köszönöm :) (igen, szerencsére mindent rendben találtak végül :) )
Igen, amúgy én is pont ezt néztem aztán, hogy végül is, nem is vettem olyan extra sok könyvet, csak kupacban tűnt nagynak :D Ó, köszönöm :-* az október valahogy nekem mindig ilyenre sikerül. :) Az Átmeneti üresedés eddig amúgy nagyon tetszik, totál bele tudok merülni - pedig hogy tartottam tőle anno! Ó, Jacqueline Wilson <3 hogy szerettem én őt régen általános sulis koromban! Hajrá, menni fog!!

@Theodora: Olyan jó lelkesedős volt az a poszt Nikkincstől, nem csodálom, hogy várólistára került nálad is :) Jaj, láttam azt a csudabögrét meg noteszt az instádon, annyira jók, iszonyatosan tetszenek :) Gratu neked is a nyereményhez :)
Köszönöm, köszönöm :) Igyekszem majd :)

@Nikkincs: pár hónapon belül sort szeretnék rá keríteni mindenképp, mert nagyon birizgál :) Sejtettem, hogy te is hasonlóan vagy az októberrel :) Anne Shirley a lelkitársunk!
Ó, igen, abszolút megértem... :( nekem kutyusom még sose volt, cicáim vannak, de ezektől pillanatoktól én is mindig rettegek. :( Szóval, engem is biztos meg fog viselni a dolog, de kíváncsi is vagyok emellett.
Köszönöm :)

@Nita: köszii :) A Gyülekező árnyak közös pont akkor :) Jaj, ugye milyen szépséges? nem bírok vele betelni azóta sem.

PuPilla írta...

Én is tartottam az Átmeneti üresedéstől, soká tologattam is, de nem kellett volna, beszippant tényleg, az első harmada után pedig kiváltképp. :)
Jacqueline Wilson én is szerettem már korábban is, és bespájzoltam még pár könyvét angolul olcsón, de nem olvastam... szóval most már ideje lerántani őket a várólistáról. :)

Heloise írta...

Már csak az utolsó száz oldal van hátra, és most komoly kínt jelent bemenni dolgozni, inkább befejezném a maradék oldalakat :D :D
J. W. könyvei tök jó nosztalgiák szerintem :)) várom róluk is a bejegyzéseidet!

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS