Pages

Csökkentsd a várólistádat 2018.

2017. december 30., szombat


A 2017. várólista csökkentés sikerétől megrészegülve úgy döntöttem, idén is vállalom ezt a fajta kihívást, miszerint olvassak el a várólistámon legalább 1 éve porosodó könyveket - pontosabban tizenkettőt. Lobo játékára 2017. december 31-ig tudsz jelentkezni, méghozzá ITT, és a játékszabályokat is ott tudod elolvasni. 

Napok óta egyébként a választandó könyveimen gondolkodtam, képzeletben írogattam magamban a könyvcímeket, és azon tanakodtam, vajon mennyire lenne kedvem hozzá jövőre. Voltak, amiket mindenképpen szerettem volna, és voltak olyanok is, amik eleinte mégsem tűntek annyira sürgősnek, de aztán mégis bekerültek a listába. Igyekeztem változatos listát összeállítani ismét, és persze, azon voltam, hogy megint legalább annyi szuper élményem legyen a játék által, mint 2017.-ben. Remélem, sikerül. Én drukkolok magamnak e tekintetben. 


De nem is húzom tovább a bejegyzést, íme a Tizenkettek 2018.-ra:
1. Michael Cunningham: Az órák
2. Agatha Christie: Találkozás a halállal
3. Hannah Kent: Rekviem egy gyilkos asszonyért
4. Kenneth Grahame: Szél lengeti a fűzfákat
5. Muriel Barbery: A sündisznó eleganciája
6. F. Scott Fitzgerald: A nagy Gatsby
7. Karen Blixen: Volt egy farmom Afrikában
8. Stephen Chbosky: Egy különc srác feljegyzései
9. Eleanor H. Porter: Az élet játéka
10. Margaret Atwood: A szolgálólány meséje
11. Paula McClain: A párizsi feleség
12. Philip Pullman: Rubin és füst

Agatha Christie-t mindenféleképp szerettem volna beletenni a jövő évibe is, mert az életműve tekintetében még mindig sok elmaradásom van, és ezt pótolni szeretném szépen lassan. Amikor láttam a tavalyi listákban másoknál Muriel Barbery regényét, azt gondoltam, hogy nálam hogy maradhatott ki? (még egy homlokcsapást is vizualizáljatok ehhez a mondathoz) Hiszen évek óta tervben van már, és szerintem tetszene is nekem. Úgyhogy idén én is bevettem. A szolgálólány meséjét is nagy elmaradásomnak tartom, már nem is tudom, hány éve porosodik a polcomon olvasatlanul ez a régi kiadás, amit ha jól emlékszem, közvetlenül a Lazisoktól vettem meg anno potompénzért. A nagy Gatsby szintén régóta esedékes lenne, mondjuk ki: egyetem óta... Cunningham regénye is régóta a radaromon volt, hogy majd kiveszem egyszer könyvtárból, de aztán Amadea bejegyzése miatt rögtön beruháztam egy saját példányra is még januárban. Karen Blixentől a Volt egy farmom Afrikában a Napkeringő 2016.-os olvasása után lett musthave könyv, ami aztán szépen betokosodott az olvasatlan könyveim közé. A párizsi feleség meg... öt éve várja az olvasást. Az élet játéka is valami hasonló idő óta van ott, a Rubin és füstöt pedig még az Úr Sötét Anyagai-rajongásom közepette vettem meg, aztán a lelkesedés el is tűnt. Az Egy különc srác feljegyzései és a Rekviem egy gyilkos asszonyért nem olyan régiek, hogy szégyenkeznem kelljen miattuk, de úgy döntöttem velük kapcsolatban, hogy inkább nem várom meg azt az időt. 

Ismét csináltam egy rövidebb alternatív listát is, hogyha kell, azért mégis csak tudjak cserélni - ez a 2017-esben is jól jött, kétszer éltem vele.


Alternatív lista:
Tracy Chevalier: Hulló angyalok
Beth Hoffman: Déli álmok
Daniel Keyes: Virágot Algernonnak
Edith Wharton: A vigasság háza


Akkor hajrá mindenkinek!

10 megjegyzés:

Amadea írta...

Akkor nemcsak én agyalok napok óta a listán.:) Amiket olvastam a listádról, azok mind jók, a Napkeringő volt az, ami bicegett nálam egy kicsit, de strandra még éppen jó volt. A párizsi feleség viszont nagyon jól sikerült, sokkal érzékenyebb-alaposabb.

Ilweran írta...

De jó kis lista :) két nagy kedvencem is rajta van, A szolgálólány meséje (na jó, ez így hülyeség, erre nem lehet azt mondani, hogy kedvenc - de a legjobb könyvek közé tartozik, amiket olvastam) meg Az órák (ez tényleg kedvenc ;) remélem, tetszeni fognak!

Lobo írta...

Drukkolás ON :)

PuPilla írta...

Úristen de jó képek! :D Tudom, nem ez a lényeg, de wá, felbérellek a blogfotósomnak! :D

A listád tőlem picit távolabb áll úgy összességében, több van rajta ami annyira nem érdekel, vagy pedig már olvastam és csalódást okozott (pl. a süni is, meg Atwood), de ez persze semmit nem jelent. :) A sündisznó amúgy tényleg többünk listáján is szerepelt idén, ha jól rémlik. :) Fura egybeesés.
A Rubin és füstöt egyszer elkezdtem, megvolt az egész 4 részes (?) sorozat belőle, de valamiért akkor nem tetszett, és eladtam :O... Lehet, hogy rosszul tettem. Majd talán angolul újra próbálom valamikor. Megnézem majd mit írsz róla.
A rekviem érdekel, és a Volt egy farmom is. :) Az alter listádról nagyon szerettem a Déli álmokat, kis könnyű déli regény, a Hulló angyalok pedig nálam is várakozó könyv, csak sose kerül a vcsbe. :D
Én sose merek csak pár könyves alternatívot csinálni, inkább feltöltöm fullra azt is, hogy legyen miből válogatni, ha már megvan ez a lehetőség.

Hajrá, drukkolok neked, szerintem sikerülni fog! :)))

PuPilla írta...

Ja, és nyugi, én is tök sokat agyalogtam a listán, meg állandóan cserélgettem a könyveket, hogy a lehető legjobb legyen.. :D

Heloise írta...

@Amadea: ó, ne tudd meg mióta agyalgattam ezen a listán... Kíváncsi leszek a tiédre majd, végül mik mellett döntöttél :) Igen, a Napkeringő nekem se tetszett maradéktalanul, de könnyed limonádé volt - viszont arra jó volt, hogy felkeltette az érdeklődésemet Blixen iránt meg Markham önéletírását is szívesen elolvasnám azóta :)

@Ilweran: Köszi :) Ezt már nagyon jó jelnek veszem, ha két olyan könyv is van rajta, amit kedvelsz. És pont az a kettő amúgy, ami már a kezdet kezdetétől tutibiztos volt, hogy felkerül idén :)

@Lobo: Köszönöm :)) Igyekezni fogok :))

@PuPilla: amúgy én meg azért nem merek nagy alternatív listát csinálni, mert akkor félek, hogy nagyon elkalandoznék a hivatalos listámtól - mármint tudom, hogy igazából tök mindegy, melyikről olvasunk, de az én fejecskémben az van, hogy a fő listáról tényleg csak nagyon-nagyon végszükségben veszek le játék közben könyvet :D De amúgy neked is tökre igazad van: minél több lábon áll az ember, annál jobb :)
Igen, Atwoodra határozottan emlékszem, hogy nem szereted - bevallom, még semmit sem olvastam tőle, de már nagyon birizgál, hogy kéne. Kíváncsi leszek, nekem hogy tetszik majd. A Rubin és füstöt egyszer amúgy én is elkezdtem, de aztán pár oldal után félbehagytam :D ha most se sikerül, akkor én is túladok majd rajta. Szegény könyvön most sok múlik :D
Köszönöm!!! :) Mindjárt megyek, és nézem a te listádat - nagyon kíváncsi vagyok, miket válogattál végül be :)

Andrea írta...

A Hulló angyalokat nagyon régen olvastam, de emlékszem a hangulatára és hogy nagyon tetszett.
A nagy Gatsbyt is imádtam, A sündisznó eleganciáját is a hangulatáért, és A párizsi feleség és Az órák is nagyon jó.
Ezt az AC-t még nem olvastam, úgyhogy kíváncsi vagyok rá.
Sok sikert és jó olvasást! :)

Heloise írta...

@Andrea: Ez abszolút megnyugtat, hogy akkor jókat sikerült választani ismét :) Ezt az AC-t amúgy Brigi barátnőm ajánlotta, mikor jó Poirot-s történetek után érdeklődtem. :)
Remélem, tényleg jó lesz :)
Köszönöm szépen, igyekszem majd :)

Nikkincs írta...

A listádat elnézve borítékolom, hogy most lesz olyan, ami a kedvenceddé válik :) A párizsi feleséget imádtam, sokszor eszembe jut, hogy újra le kellene venni a polcról. És tök jó, hogy a Napkeringő miatt válogattad be Blixen könyvét.
Az AC jó lesz, olvastam már, szerintem érdekes sztori, főleg a családi dolgok miatt, majd nézd meg utána a filmet.
A sündisznó is igazán kedves könyv (bár tudom, PuPi utálja :)), nekem a 2017-es vcs-ben volt és örülök, hogy elolvastam végre.
A szolgálólány meséje meg elég ütős, de megéri. Szóval hajrá, gond nélkül meglesz ez is idén!

Heloise írta...

@Nikkincs: Ennek most nagyon örülök! Mert ha te szeretted ezeket, kábé 90% a valószínűsége, hogy nekem is ennyire tetszeni fognak :) (a mindenkori tapasztalataim alapján)
Amúgy a Napkeringőt mikor még nem olvastam, tökre azt hittem, hogy Blixenről szól, aztán jól meg is lepődtem, hogy nem. Meg Markham önéletírása, a Követem a napot is tervben van McLain könyve óta.
Igen, emlékszem, hogy a tavalyi vcs-dbe benne volt neked is a sünis könyv, és akkor úgy sajnáltam, hogy én meg kifelejtettem - tök jó lett volna közel egy időben olvasni. :)
Köszönöm a biztatást, menni fog nekünk idén is a vcs! :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS