Pages

#április

2018. április 30., hétfő

Tudtam, hogy az áprilisi beszerzéseim nagyobb számban fogják képviselni magukat, de nem gondoltam, hogy ennyire. Ahogy pakolgattam a fotózáshoz a kupacomat, akkor ugrottak be a címek, hogy ezt is megvettem, meg jah amaz is ebben a hónapban volt, szóval így jött össze a végére tíz könyv. Bár a hardcore könyvvásárlókhoz képest még így is elég szerényen ámokfutottam ebben a hónapban. 

A tavalyi április megjelenésekhez képest idén sokkal, de sokkal könyv birizgálta fel a fantáziámat, és ez tök jó volt. Idén életemben először ráadásul alkalmam volt kimenni a Könyvfesztiválra - amiről szinte az utolsó előtti pillanatban dőlt el, hogy mégis csak fel tudunk menni a Pierce Brown közönségtalálkozóra és az utána való dedikálásra. Én tavaly olvastam a trilógiájának első részét a Várólista csökkentés keretében, és eléggé tetszett (szóval majd folytatni is fogom), illetve férjem és egyik barátnőm már évekkel ezelőtt elolvasták a teljes trilógiát és odáig voltak érte, úgyhogy nem volt nehéz társakat találni az egyórás sorban álláshoz. Pierce Brown egyébként egy halállaza, iszonyatosan vicces pasi, tényleg élvezet volt hallgatni a vele való beszélgetést. Aki kíváncsi rá és lemaradt vagy újra meghallgatná, az ITT tudja megtekinteni.

A Könyvfesztivál egyébként alapvetően szuper élményként maradt meg bennem, bár a tömegiszonyom igazán próbára tette a hangulatomat néha. A fesztiválon egyébként nem vettem semmit pár Olvashopos és PIM-es csecsebecsén kívül, ugyanis mivel úgy volt, hogy mégse tudunk feljutni, ezért én a boltunkba rendeltem elő a beszerezni kívánt könyveimet - de a csecsebecséknek is nagyon örültem, különösen a könyvkabátnak veszem hasznát a mindennapokban, mert így végre merem hurcibálni magammal a könyvtári könyveket is. 

De beszéljünk a beszerzéseimről is! Hazajött velem két Jodi Picoult könyv, ebből az egyik a friss megjelenéses A tizedik kör (ezt olvasom éppen) és a régebbi Tizenkilenc perc. Utóbbi nem igazán volt tervben eredetileg csak olvasásra szántam a könyvtárból, de az a példány kábé az olvashatatlanná összeroncsolt kategória (hullámos, szakadt és megmagyarázhatatlan foltok vannak rajta random helyeken brrr....), nem nagyon volt kedvem belőle olvasni, pedig a történetre kíváncsi vagyok régóta. Mivel Picoulttól egyébként is vannak könyveim idehaza, és eddig mindegyik könyvét szerettem, nem éreztem nagy áldozatnak ezt a megvételt sem. Gail Honeyman regényét még április első napjaiban vettem meg, mert eddig csudajókat olvastam róla mindenkinél, úgyhogy nekem is meg kell vele ismerkednem hamarost. A Veszélyes amazonok antológia csak remélni tudom, hogy szuper lesz. A témája miatt abszolút plusz pontot kap részemről. Őszintén remélem, hogy a beletett írások is tényleg minőségiek lesznek és nem csak a húzónevekre mentek rá. 
Jelenleg szinte mindenki Naomi Alderman könyvét olvassa, szóval azt hiszem elmondható, hogy ez volt az egyik legvártabb megjelenés az idei évben. Részemről is. Rejtély egyébként, hogy aztán miért is nem ezt a könyvet választottam olvasásra rögtön, de mindegy. 
Természetesen megvettem J. K. Rowling rövidke kis könyvét is, ami a Harvardon elmondott beszédét tartalmazza. Már el is olvastam az egyik délután, és csodaszép. Majd meglátjuk, hogy lesz-e egy egész posztnyi gondolatom róla, de mindenesetre mélyen érintett. 
Bár talán nem Könyvfesztiválos megjelenés, de nagyon örültem, hogy az Állatfarm is kapott egy új, keményfedeles kiadást, és mivel az ára is egészen barátságos, ezért ez olyan musthave beszerzés lett. 
Julie Buxbaum regénye talán márciusi megjelenés volt, de mindegy is. Nagyon örültem, hogy az írónőtől jelenik meg még regény magyarul, mert a Három dolgot mondj egy nagyon nagyon szerethető, kellemes stílusú YA regény. Biztos vagyok benne, hogy ez is hasonló kaliber lesz.
V. E. Schwab új sorozata és Jasper Fforde könyve pedig óriási és igencsak kellemes meglepetés volt számomra, hiszen mindkettőjüket eléggé imádom, úgyhogy instantbizalmat szavaztam nekik itt is. De a Thursday Next sorozatot miért nem folytatja valaki???? MIÉRT???? 

Olvasás terén úgy érzem nem panaszkodhatok, annak ellenére, hogy a blogra írt bejegyzések száma kicsit visszaesett április nagy részében, ugyanis jött a jó idő és a kertészkedés, ünneplések és egyéb szocializációs tevékenységek foglalták le szabadidőmet, gondolkodni meg annyira nem volt kedvem, inkább csak élveztem mindent. A sok tevés-vevés ellenére azért hat könyvet mégis csak elolvastam ebben a hónapban, és ez szerintem nem rossz szám. Befejeztem a márciusban megkezdett The Bear and the Nightingale-t, ami magyarul a Könyvfesztivál idején jelent meg A medve és a csalogány címen. Szerettem a világát, szóval a folytatásra is vevő leszek, az tuti. Végre rávettem magam, hogy elolvassam a Szólít a szörny című könyvet is, amit már sok-sok ideje tologattam magam előtt. Katartikus élmény volt számomra, belémvésődött. Nikkincs szuper posztja hatására kivettem a könyvtárból Tittel Kinga Mesélő Budapest című könyvét, és elképesztő tényleg mennyire részletes és aprólékos, és élvezhető könyvről van szó. Nem teljes olvasás volt ez most részemről, voltak részek, amiket csak átfutottam, de az biztos, hogy menni fogunk Budapestre kirándulni idén is, és az is biztos, hogy Tittel Kinga könyve velünk fog utazni, hogy kalauzunk legyen majd.
Margaret Atwooddal muszáj volt folytatnom az ismerkedést, ezúttal az Alias Grace került terítékre nálam, ami szintén emlékezetes olvasmány marad. Könyvhétre jön A vak bérgyilkos, amit eleinte könyvtárból terveztem elolvasni, de ezek után úgy érzem, hogy muszáj magaménak tudnom azt a könyvet is. Elolvastam ezen kívül Sarah Pinborough-tól a 13 percet is, amiről hamarosan majd írni fogok, illetve talán Rowling: Az élet dolgai című beszédéről is, majd meglátjuk.
A kert nagyjából készen lett, szóval várhatóan visszatér az online aktivitásom is.

A többiek és az áprilisi ámokfutás:
Amadea
ColourfulFantasy
Nikkincs
Theodora

7 megjegyzés:

theodora írta...

Sok szuper könyvet szereztél be ill. olvastál! :) A Mesélő Budapest tényleg nagyon jó! Én is kíváncsi vagyok Julie Buxbaum új könyvére, miattad is olvastam el az elsőt :)

Heloise írta...

@Theodora: Köszii, én is büszke vagyok a kupacomra :))
Remélem, Buxbaum ismét olyan vagy még olyanabb lesz, mint az előző könyve volt. Szuper ifjúsági szerző, örülök, hogy neked is tetszett az előző könyve :))

Nikkincs írta...

Mennyi szépség! Azért jó látni, hogy nem egyedül én cápáskodtam most össze ennyi könyvet :) Picoult új könyve engem is érdekel, sőt, azóta jön a következő megjelenés és természetesen az is.
Eleanor Oliphatn egy kis csoda - veled is kompatibilis lesz, legalábbis bízom benne.
Az Állatfarm új köntöse nekem is nagyon tetszik, én kint vasárnap az Európa standjánál a fesztiválon az 1984 új kiadásán gondolkoztam el, de lebeszéltem magam róla.
A hatalmat most olvasom - háááát, nekem nagy csalódás, de lehet az én fejemben van gond, mert mindenki más meg odáig van érte :/
Julie Buxbauum - nekem bekerült ez a nő a kedvenc YA-írók közé. Ezt az újabb könyvét is imádtam, kedves, okos ez is, jó és gördülékeny stílussal.
A Mesélő Budapest miatt pedig repes a szívem :)
Csodaszép májust nektek, sok jó könyvvel és IRL programmal!

Amadea írta...

Szerintem Tizenkilenc percet akartál írni.;)
Eleanor Oliphant nagyon érdekes nő, nemrég olvastam Nitának hála, szerintem neked is tetszeni fog.
Fforde-ot azért nem folytatják, mert iszonyúan rétegkönyv - de hát ezt mind tudjuk... -, még a hardcore könyvmolyok között sem szereti mindenki. A Galaktika nem a szívem csücske, de a Monokrómot majd elolvasom. Igaz, hogy a Shades of Gray-t máshogy is lehetett volna fordítani, de mindegy.:D
Örülök, hogy végül mégis sikerült kijutni a Könyvfesztiválra. Majd a Könyvhetet beszéljük meg.:)

Heloise írta...

@Nikkincs: olyan jó nézni olykor ezeket a kupacokat - a sok mértékletesség után jól esik olykor egy ámokfutás is.
Igen, pont valamelyik nap láttam nálad a molyon, hogy jön ismét egy új könyve - nálam nem sürgős beszerzés lesz szerintem, de majd olvasni fogom azt is, biztosan. A tizedik kör is tetszik nekem :)
Igen, az 1984 új kiadása is olyan szép...! Csak én pont három éve vettem meg egy másik keményfedeles kiadását, de nálam is rezgett a léc megint :D
Húha, akkor Alderman könyvével próbálom kicsit visszafogni a lelkesedésemet - mást vártál? Remélem, lesz majd róla bejegyzésed is, nagyon kíváncsi vagyok, Te hogy láttad!
Köszönöm, meg a szuper bejegyzést is Tittel Kinga könyvéről - ott figyeltem fel rá igazán erre a szuper kis könyvre. :)
Csodaszép májust neked is, sok szuper élménnyel :)

@Amadea: :D úgy látszik, a Coelho könyvek, amik akkoriban érkeztek a boltba, tudat alatt mély nyomot hagytak bennem :D köszi!
Áh, tudom egyébként, hogy miért nem folytatják, de tudod, ilyen esetekben kit érdekelnek az észérvek meg a piaci helyzet, ha egyszer olvasni akarom a folytatást :D :D De hátha ez is jó lesz - sőt, biztos, hogy szuper sorozata lesz ez is!
Igenigen, mindenképp! Meg írok már egyébként levelet is, de nyilván mindig akkor van eszemben, amikor éppen nem tudok írni :( :D

Nita írta...

Neked is csodálatos kupacod van! :)
A medve és a csalogány engem is érdekel, és Nikkincs rám is hatott, én be is szereztem a Mesélő Budapestet. :)
A kertészkedés is jó, amellett pedig hat könyv tökéletes. :)

Heloise írta...

Köszönömköszönöm :)
Arden regényében biztos vagyok, hogy neked is tetszeni fog :) Úgyhogy csak bíztatni tudlak :)

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS